Isabella Löwengrip har gett sig in i årets valrörelse för att locka väljare till Moderaterna. Enligt partiets ledning tror man att Löwengrip kan locka fler kvinnor till partiet.
Själv menar Löwengrip att nyckeln till att lösa kvinnors problem ligger i deras tankegångar och känslor:
- Jämställdhet uppnås när alla kvinnor tänker som en VD - inte när de klagar som anställda.
Hon avfärdar kritiker som menar att hon är en splittrande figur med begränsad politisk erfarenhet;
- När folk säger att min politik är ytlig, ser jag det som en komplimang. Ytan är ju det första man ser, och om ytan är perfekt, vem bryr sig då om innehållet?
Virginia Stollerud (syster till Göran Stollerud) jobbar inom vården och är fackligt aktiv inom LO;
- Det är väl inget fel att använda Isabella Löwengrip som dragplåster, men för vilket parti? Hon är vänsterns bästa rekryterare med sina resonemang och udda uttalanden.
10 anledningar varför du ska rösta på Moderaterna enligt Isabella Löwengrip
- "Kvinnor måste lära sig förstå hur en regering fungerar"
- "Folket som röstar blått är antagligen mer pålästa."
- “Vi är så jämställda att det har slagit över.”
- “Om kvinnor inte har råd att leva, varför startar de inte bara ett sidoprojekt som genererar passiv inkomst medan de jobbar sitt vanliga jobb”
- “Åtta timmars arbetsdag? Jag kör 16 och kallar det personlig utveckling.”
- "Solidaritet handlar om att stötta andra kvinnor – i gemensamma produktlanseringar och co-marketing"





