Granne med kriminell MC-klubb olycklig kombination i samband med Rix FM:s reklamkampanj ”arga grannen”.
Mitt i Bertil Waltersson frukost hördes ett fruktansvärt brak från hallen.
- Jag rusade dit och mötte två män med läderväst och en med t-shirten ”öl byggde denna vackra kropp”. Alla bar påkar och de hade totalförstört min dörr. De höll fast mig och en av dem bajsade på min vänsterfot, säger Bertil.
Bertil Waltersson hade fått besök av grannarna från MC-klubben längre ner på gatan. Klubben hade fått Rix FM:s reklamblad med texten ”Det är inget större fel på er musiksmak, men ärligt kl. 03.00 på natten föredrar vi att sova!! /Grannen”. Men Bertils historia är tyvärr inte unik.
Laserturken gör åter kaos
Runt om i landet beskrivs liknande händelser. I Malmö rapporteras att reklambladet har väckt Laserturken ur sin välbehövliga vila. Sedan helgen har hans bils åter sett patrullera området. Denna gång är det dock en ”granne” som han svär att ”skära ören av”.
Svenskars indignation gör succékampanj
På Rix FM är man förbannat nöjd över kampanjen.
- Först planterade vi själva en vals bland kommentarerna på vår hemsida om en arg snubbe med basebollträ, som Aftonbladet svalde med hull och hår. Men det var ju överflödigt visade det sig, säger Per Lorentz, pressansvarig på Rix FM.
- Många har krävt att vi ska skicka ut ett nytt reklamblad till alla hushåll och vi kommer att göra det. Vi kommer att rikta ett stort tack till alla hetlevrade, svagsynta, marginalintelligenta och lättindignerade som tillsammans med Aftonbladet har gjort detta till vår mest effektiva direktreklam någonsin.
Sune Holm